Miriam Tjernström
Berätta om dig själv och din bakgrund
Med 20 års erfarenhet inom varumärkes- och affärsutveckling har jag haft ledande roller på White Arkitekter och Lindex, samt arbetat som konsult inom undersökningsbranschen, PR och opinion. Mina superkrafter är kommunikation som driver förändring och affär, kultur, ledarskap och digital transformation. Jag ser hur helhet och detaljer samspelar – vad som stärker, bromsar och var insatser gör störst skillnad.
Vad är det viktigaste värdet som du som samtalsledare tillför gruppen/grupperna du leder?
Min ambition är att deltagarna inte bara pratar med varandra – utan faktiskt utvecklas, både i stunden och mellan våra träffar. Jag strävar efter att skapa ett tryggt och prestigelöst klimat där det är okej att tänka högt, skifta perspektiv och ibland skratta åt det vi brottas med varje dag. Humor, självdistans och nyfikenhet är viktiga verktyg för mig – för det är ofta i det oväntade som insikterna växer fram.
Hur ser du på din roll som samtalsledare på Handelskammaren?
Som samtalsledare på Handelskammaren ser jag det som ett privilegium att få hålla i ramarna för samtal där människor med olika erfarenheter möts. Min roll är att skapa en miljö där det känns enkelt att dela – men där vi också vågar utmana varandra och se nya vinklar. Jag vill bidra till möten som ger energi, igenkänning och perspektiv – och som fortsätter verka långt efter att vi sagt hej då för dagen.
Ansök om en plats i våra nätverk.