Jeanette Alfredsson

Berätta om dig själv och din bakgrund

Obotligt nyfiken beteendevetare och ekonom med lång erfarenhet av att utveckla ledare, team och organisationer – från internationella koncerner till ägarledda bolag. Oavsett om det handlar om coaching, föreläsning eller processutveckling är metoden evidensbaserad, genomförandet lättsamt och målsättningen insikter som leder till handling. Gör en inget, så blir det inget. 

 

Vad är det viktigaste värdet som du som samtalsledare tillför gruppen/grupperna du leder?
Ett inkluderande klimat där deltagarna möter varandra med värme och respekt. Där de kan känna sig fria att lyfta det som skaver, fira framgångar, stötta och utmana varandra. När det efterfrågas gör jag instick från mina specialområden ledarskap, självledarskap, kommunikation eller konflikthantering ("Jeanette-kunskap" enligt en av mina grupper).

Hur ser du på din roll som samtalsledare på Handelskammaren?

Att ge utrymme och förutsättningar för tillit och trygghet i nätverket. Min roll är att ställa knöliga frågor som lockar till nya tankar, stimulera till erfarenhetsutbyte och säkerställa att deltagarna lämnar mötet påfyllda och med energi.

 

Ansök om en plats i våra nätverk.

Ansök