Digitalt

Ladda ner kalenderhändelse

Internationell e-handel B2C

Linda Laszlo Ek, e-handelsexpert på Business Sweden berättar om vad man behöver tänka på inför och under en internationell e-handelsexpansion. Du får tips om en vinnande exportstrategi och exempel på framgångsfaktorer.

Detta webinar arrangeras av Regional Exportsamverkan i Sörmland. Linda Laszlo Ek, e-handelsexpert på Business Sweden, kommer att berätta mer om vad man behöver tänka på inför och under en internationell e-handelsexpansion, både avseende lagar och regler att hålla koll på under resans gång, men även hur man kan få till en vinnande exportstrategi, med exempel på framgångsfaktorer då man ska sälja på andra e-handelsmarknader.

Förbered din exportsatsning

Vi ser ett alltmer förändrat och ökat digitalt beteendemönster hos konsumenter världen över. Möjligheterna att hitta kunder och nå nya intäktsströmmar på andra marknader genom e-handel har aldrig varit större.

Men vägen till en lyckad e-handelssatsning internationellt kräver både förberedelser och förståelse för de olika förutsättningar som råder på olika e-handelsmarknader.

För vem?

För små och medelstora företag som vill växa och satsa på internationella affärer.

Anmäl dig här

Föreläsare

Linda Laszlo Ek, Senior Advisor, E-com & Consumer products, Business Sweden.

Linda har 20 års erfarenhet av arbete med internationell handel, där hon genom åren har hon coachat många företag och entreprenörer. Hon är idag e-handelsexpert på Business Sweden, där hon hjälper företag att expandera och optimera sin försäljning via digitala kanaler på världens alla marknader. Linda har en bakgrund som affärsjurist och är en flitigt anlitad föreläsare.

Länk till sändningen skickas ut till den mailadress du anger i anmälan, dagen innan sändningen sker

Regional Exportsamverkan i Sörmland

Parterna inom projektet är Östsvenska Handelskammaren, Handelskammaren Mälardalen, Exportkreditnämnden, Almi Sörmland, Stua, EEN, Business Sweden, Svensk Exportkredit och Region Sörmland.