Kursen äger rum på Västsvenska Handelskammaren,
Parkgatan 49, Göteborg
Boka din plats Ladda ner kalenderhändelse

Kurs om nudging

Med nudging kan man påverka människors beteende genom att arrangera beslutssituationen.

Genom kurs om nudging får du en beteendevetenskaplig förståelse för vad som styr människors beteende, varför vi inte särskilt ofta beter oss rationellt och hur nudging kan användas för att skapa beteendeförändring genom små justeringar i den miljö där beslutet fattas.

Nudging* handlar om att hjälpa människor att välja det som är nyttigt för dem, göra det lätt för dina kunder/medarbetare att välja rätt.  Du får lära dig att identifiera de underliggande faktorer som påverkar hur vi människor fattar beslut. Genom insikter du får med dig om hur du skapar beteendeförändring i din organisation kan du hjälpa till att bygga en stark organisation. Det är ingen alldeles enkel utmaning, då människan i grunden är bekväm och ogillar förändringar.

*Begreppet Nudging myntades av Richard Thaler, Nobelpristagare i ekonomi år 2017, och Cass R. Sunstein, jurist i Obamaadministrationen.

UPPLÄGG

Förmiddagen ägnar vi åt en genomgång av nudging. Vad styr människors beteende? Vem kan nudgas? Hur nudgar man?

Efter en gemensam lunch går vi från teori till praktik och lär oss applicera nudging på riktigt.

KURSEN RIKTAR SIG TILL

Du som är beslutsfattare, HR, chef, företagsledare, säljare eller kommunikatör.

Bra att veta

Anmälan är bindande men platsen kan överlåtas.  Antalet kursdeltagare är begränsat. Som anställd på ett medlemsföretag får du ett lägre kurspris. Är du osäker på om ditt företag är medlemmar, använd dig av vår sökfunktion.

Föreläsare 

Linus Olsson Collentine, psykolog och nudgingexpert, Nudgingbolaget

Frågor om kursen?

Kontakta utbildnigsansvarig Sofia Gartman.

Kursen äger rum på Västsvenska Handelskammaren

Var:
Parkgatan 49, Göteborg

Ja, jag vill boka min plats