Ny kommunikationschef till Västsvenska Handelskammaren

Annica Berg har rekryterats som Kommunikationschef till Västsvenska Handelskammaren.

Med erfarenheter av samarbete mellan näringsliv, politik och akademi samt en gedigen bakgrund inom marknadsföring och kommunikation i ledande funktioner har Annica rätt profil för att lyfta Handelskammarens varumärke och erbjudande ytterligare.

Annica Berg, ny kommunikationschef på Västsvenska Handelskammaren

Annica har bland annat ansvarat för PR och kommunikation av Ostindiefararen under resan till och från Kina och samarbetat med ambassader, näringsliv och partners. Som Kommunikationschef i Borås Stad var Annica drivande i att framgångsrikt utveckla varumärket Borås. Därefter fick hon uppdraget att starta och driva Textile Fashion Center i Borås. Under de senaste tre åren har Annica arbetat med att stärka besöksnäringen inom Göteborgs skärgård, där hon även varit projektledare för ”Tillgänglig Skärgård” för Göteborg & co, en av jubileumssatsningarna inom Göteborgs Stad 2021.

Annica ser Västsvenska Handelskammaren som en viktig opinionsbildare och ser fram emot att få jobba i en organisation som gör skillnad i samhället. Annica tillträder som Västsvenska Handelskammarens kommunikationschef 1 maj.

STÄRK ER KONKURRENSKRAFT, BLI MEDLEM IDAG

Västsvenska Handelskammaren företräder närmare 3 000 medlemsföretag genom att påverka politiska beslut inom fem områden som våra medlemsföretag upplever är viktigast för ett företags framgång. Dessa är industripolitik, infrastruktur, kompetensförsörjning, lokalt företagsklimat och stadsutveckling.

OM MEDLEMSKAP